23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Egne mærkevarer styrker kundeloyaliteten

Coops egne mareværker som Savannah og Änglemark er blevet et centralt våben i kampen om de danske dagligvarekunder, og de gives derfor ofte en central placering i butikken.

Håbet er, at kunderne bliver så tilfredse med produkterne, at det også sikrer en loyalitet over for kæden, fortæller Jens Visholm, food-direktør i Coop.

Kæden arbejder både med såkaldte "omtankevarer" som Savannah, der er produceret under ansvarlige forhold i Afrika, med en "value-for-money" kategori og med en budget-kategori. Både første- og især sidstnævnte oplever for tiden massiv vækst.

Hos Dansk Supermarked er udviklingen nærmest den samme, fortæller Morten Petersen, direktør for fødevareindkøb i koncernen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|